Listing 1 - 10 of 46 << page
of 5
>>
Sort by

Book
Schriftelijk studiemateriaal : het samenstellen van dictaten, readers, moduleboeken en ander schriftelijk materiaal voor het hoger onderwijs.
Authors: --- ---
ISBN: 9001710816 Year: 1992 Publisher: Groningen Wolters-Noordhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Hoe schrijf ik een scriptie of these?
Author:
ISBN: 9789059315242 9789058757166 9059315243 Year: 2009 Publisher: Utrecht Lemma

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het schrijven van een scriptie is een belangrijk onderdeel van de studie, maar zeker niet het gemakkelijkste. Je moet als student laten zien dat je thuis bent in een bepaald vakgebied en zelfstandig kunt werken. Dit betekent dat je zelf het onderwerp kiest, de probleemstelling formuleert, de onderzoeksopzet maakt, de onderzoeksstrategie ontwerpt, theorieën opspoort en tot een samenhangend geheel verwoordt, de gegevens verzamelt en bewerkt, en het betoog opbouwt. De auteur van deze uitgave beoogt daarbij een gids te zijn. Hij signaleert veelvoorkomende problemen, verduidelijkt deze en reikt oplossingen aan. Hierbij worden kort en bondig adviezen en aanwijzingen gegeven. Zij zijn voor elke student relevant, of er nu een literatuuronderzoek, een historisch-analytisch, een vergelijkend of een hypothesetoetsend onderzoek wordt verricht. De problemen die zich daarbij aandienen, zijn doorgaans dezelfde


Book
Taal@hogeronderwijs : praktische richtlijnen en oefeningen
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 9789463798211 9463798218 Year: 2020 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Als je naar het hoger onderwijs gaat, word je geconfronteerd met een heel andere manier van spreken en schrijven. Er wordt van je verwacht dat je de ?academische taalvaardigheid? beheerst. Dat betekent onder meer: op een academische manier zinnen en teksten formuleren, efficiënt noteren tijdens de les, de juiste termen gebruiken bij het beantwoorden van examenvragen, enzovoort. Het boek Taal@hogeronderwijs biedt tal van authentieke voorbeelden en oefeningen uit de praktijk van het hoger onderwijs. De voorbeelden en oefeningen zijn afkomstig uit uiteenlopende vakdomeinen. Doel van dit boek is jou als beginnende student sneller vertrouwd te maken met de talige verwachtingen in het hoger onderwijs. Op die manier kan je je tijdens de colleges en studies meer op de inhoud concentreren. Nieuw in deze editie zijn de extra digitale oefenmogelijkheden op het online leerplatform Sofia. De vele digitale oefeningen laten je toe om je taalvaardigheid uitvoerig te oefenen en testen. Je kan in Sofia ook videofragmenten van hoorcolleges bekijken om zo je noteertalent te trainen. Op die manier ben je helemaal klaar voor het echte werk. Ook begrijpend lezen komt aan bod. Op Sofia vind je namelijk verschillende teksten en wetenschappelijke artikels met bijbehorende oefeningen om je leesvaardigheden aan te scherpen.https://acco.be/


Book
Beter beoordelen van projectwerk in het hoger onderwijs
Author:
ISBN: 9789001839154 Year: 2014 Publisher: Groningen Houten Noordhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Stagebegeleiding : leraren basisonderwijs in opleiding.
Authors: --- ---
ISBN: 9001464319 Year: 1997 Publisher: Groningen Wolters-Noordhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Hoe kunnen studenten tijdens hun stage optimaal begeleid worden? Deze vraag staat centraal in Stagebegeleiding. Bij de beantwoording dient het APS-Paboconcept als basis voor theorie en praktijk. Stagebegeleiding werkt verschillende opvattingen over 'optimaal begeleiden' uit en verduidelijkt de samenhang tussen de begeleidingsvormen vakbegeleiding, directe algemene begeleiding, (groeps) supervisie en intervisie. Speciale aandacht wordt besteed aan een voor Nederland nieuwe vorm van stagebegeleiding: coöperatief begeleiden. In het laatste hoofdstuk wordt aan de hand van praktijkvoorbeelden getoond hoe de theorie er in de praktijk van de stagebegeleiding concreet uitziet.


Book
Advieskunde voor praktijkstages : organisatieverandering als leerproces
Authors: ---
ISBN: 9789001468224 9001468225 Publisher: Groningen Wolters-Noordhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

1. Model van een organisatieadviesproces.2. Het tien stappen plan2.1 oriëntatie2.2 Intakegesprek2.3 Oriënterende interviews2.4 Analyse2.5 Terugkoppeling-contractering2.6 Werkplanning en projectorganisatie2.7 Diepteonderzoek2.8 Oplossingsplan2.9 Invoering2.10 Afronding3. Afwijkende adviessituaties


Book
Supervisie: praktisch gezien, kritisch bekeken
Authors: --- ---
ISBN: 9031319236 Year: 1995 Publisher: Houten/Diegem Bohn Stafleu Van Loghum


Book
Lessen in onderzoek : onderzoek in de onderwijspraktijk
Authors: ---
ISBN: 9789077834473 9077834478 Year: 2011 Publisher: Amersfoort Agiel


Book
Handboek supervisie
Authors: --- ---
ISBN: 9014039271 Year: 1988 Publisher: Brussel Samsom


Book
Probleemgestuurd leren : een wegwijzer voor studenten
Authors: --- --- ---
ISBN: 9001598803 Year: 1997 Publisher: Groningen Wolters

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Probleemgestuurd onderwijs wordt in een toenemend aantal studierichtingen in het hoger onderwijs toegepast. Het werken in kleine groepen aan taken en problemen die door docenten zijn geformuleerd, is kenmerkend voor deze onderwijsbenadering. Die taken zijn een stimulans voor een scala van gezamelijke enindividuele studieactiviteiten. In kleine onderwijsgroepen analyseren studenten problemen, formuleren leerdoelen, en rapporteren wat ze gevonden hebben bij de bestudering van literatuur en andere leermiddelen. In dit boek komen de belangrijkste studie-vaardigheden in probleemgestuurd onderwijs aan de orde.

Listing 1 - 10 of 46 << page
of 5
>>
Sort by